Veckan strax utanför New York

Nu har det gått en hel vecka! En vecka sedan jag satte mina fötter för första gången på amerikansk mark. Det hela känns rätt så surrealistiskt och overkligt. Vi har nu sammanlagt pluggat i 30 timmar om barns säkerhet och hur vi gör huset och tiden vi spenderar med barnen säkrare. Basic stuff om hur man undviker barn komma åt eventuella vapen som kan ligga och skräpa på vardagsrums golvet. Det hela har gått fort och jag har skaffat massor av nya vänner från både sverige och andra delar av världen.
Hur som haver... Idag var vi inne i centrala manhattan och vandrade runt! Det var en tour, med en underbar kvinna som spontant pekade på en byggnad och sa "This is one of the most important buildings in the entire manhattan, do you know why?" Självklart så svarade alla nej. "Because my husband works there".
Vi var uppe på top of the rock, vi besökte ground zero och tittade på statue of liberty.
Jag hör av mig igen när jag har något relativt viktigt att säga. Eller ah viktigare saker än mig!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0